شرکت کامور ایستا سازه

شرکت کامور ایستا سازه
وبلاگی برای معرفی شرکت ساختمانی کامور ایستا سازه
بر ملا کردن یک راز شعبده بازی با ریاضیات


 برای هرچه بهتر و جالب تر شدن موضوع ، در چهار مرحله این مطلب را با هم انجام می دهیم .

مرحله اول : مروری بر مطلب قبلی .

مرحله دوم : اجرای شعبده بازی یا فکر خوانی قبل از اینکه پی به راز آن برده باشیم و یا شاید افراد تیز هوش پس از اجرای مرحله اول و پشت آن مرحله دوم ، حقیقت موضوع را کشف و مچ فکر خوان را بگیرند و نیازی به مرحله سوم و چهارم نداشته باشند .

مرحله سوم : توضیح مطلب بزبان ریاضی .

مرحله چهارم : اجرای برنامه فکر خوانی پس از انجام سه مرحله فوق و پی بردن به واقعیت این فکرخوانی .

 

 

مرحله اول :

مروری بر مطلب قبلی :

یک عدد دو رقمی در نظر بگیرید : مثل AB

AB

مجموع دو رقم را از عدد AB کم کنید :


10*A + B -( A + B ) = 9A                                                                                               

جواب در هر حالت مضربی از عدد 9 است
بطور مثال عدد دورقمی 93 را در نظر بگیرید ؛ در این صورت قسمت راست تساوی برابر است با 81 :

81=(9+3)-9+3*10

که مضربی از 9 است .

مرحله دوم  :

بر روی لینک زیر کلیک کرده و برنامه را اجرا نمائید . یا اینکه به آدرس زیر رفته و آن را اجرا نمائید .

http://www.milaadesign.com/wiz.swf

 مرحله سوم :  

همانطور که در مرحله اول یا همان مروری بر مطلب قبلی توضیح داده شد ، با انجام عملیاتی که برنامه مذکور از شما می خواهد انجام دهید ، نهایتاً به اعداد مضرب 9 و یا بطور کلی به یکی از اعداد   9 ، 18 ، 27 ، 36 ، 45 ، 54 ، 63 ، 72 ، 81  ( 9 عدد ) می رسید . چون هنگامی که به صفحه آخر یا همان صفحه ای که فکر شما خوانده می شود ، وارد می شوید ، شعبده باز با یک روش روانشناسی از شما می خواهد که روی عدد حاصل از عملیات متمرکز شوید و در واقع می خواهد ، فکر و چشم شما به یک نقطه متمرکز شده و از بقیه صفحه غافل شوید . اگر بر خلاف این قاعده عمل کنید و به تمام اعداد مضرب 9 توجه نمائید ، متوجه می شوید که علامتی را که هدف و منظور بازی است و مضربی از 9 است در تمام 9 عدد فوق الذکر به یک شکل و یک علامت هستند . در واقع عدد مورد نظر 9 بار در همان صفحه تکرار شده و برنامه پس از چند ثانیه که شما روی عدد متمرکز شدید ، همان علامت 9 بار تکرار شده را ، پدیدار می کند . اگر مدت بیشتری را برای دقت در این موضوع لازم داشتید ، یک پرینت اسکرین بگیرید و زمان زیادتری به آن توجه کنید .

اما اگر شما چند بار برنامه را تکرار کنید ، می بینید در هر بار تکرار ، نوع این علامت 9 بار تکرار شده ، عوض می شود و این بدین خاطر است که شما پی به منطق برنامه نبرید و برنامه نویس در واقع طوری برنامه را نوشته که هربار بصورت راندوم یک علامت ، بعنوان علامت هادی انتخاب شود .

 مرحله چهارم : حالا با دانستن واقعیت ، یکبار دیگر به برنامه بروید و برنامه را اجرا کنید ( روی لینک آن کلیک کنید ) . این بار چون با دید ریاضی می روید ، مچ می گیرید و چقدر برایتان جالب خواهد بود . این جالب بودن وقتی لذت بخش خواهد بود که خودتان راز آن را کشف کنید . ولی مچ گرفتن آن هم در حد میلیارد ، باعث بدبختی آدم می شود . نصیحتم به شما ؛ هیچ وقت دنبال اینطور مچ گیری ها نروید .

نتایجی که از این برنامه می گیریم :

1-      منطق ریاضی حرف ندارد و یک ریاضی دان به تمام موضوعات پیرامونش به دیده منطقی می نگرد و دنبال کشف حقایق آن است .

2-      رمل و اسطرلاب و .... در علم ریاضیات ناشناخته و غیرقابل استناد است .

3-      هنگامی که از شما می خواهند که روی یک موضوع تمرکز کنید و یا برعکس تمرکز نکنید و روی آن بسیار تاکید دارند ، در اصل موضوع شک کنید و برای امتحان هم که شده ، برخلاف آن انجام دهید و نتیجه را ببینید . اصولاً روش برهان خلف برای اثبات نظریات ریاضی و فیزیک بر همین اصل استوار است .


موفق و سرافراز باشید

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: سعید سمیعی ׀ تاریخ: دو شنبه 20 تير 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

درباره وبلاگ

این وبلاگ برای معرفی شرکت کامور ایستا سازه ؛ شرکتی ساختمانی و پیمانکاری ، مجری حقوقی با توانائیهای کاری در بخش صنعت ساختمان و کلیه کارهای سیویل ، بازسازی و مقاوم سازی ساختمانهای مسکونی و اجرای پروژه های صنعتی می باشد . البته در لابلای مقالات تبلیغی و گزارش های مربوطه ، مقالاتی در رابطه با فنون اجرایی و مدیریتی و فنی کارهای مرتبط برای کمک به همکاران و دانشجویان رشته مهندسی عمران و سایر رشته های مرتبط ارائه خواهد شد .


پیوندهای همکار

صفحات مخصوص
پیوندها

<-BlogCustomBlock>

طراح قالب : بخش کامپیوتر شرکت کامور ایستا سازه